I går var den første søndagen i måneden, noe som betydde at nesten alle museene i Paris var gratis !
Jeg bestemte meg for å benytte anledningen og dro til Musée du quai Branly . Det ligger bokstavelig talt to minutter fra Eiffeltårnet, og har den desidert rikeste samlingen av afrikanske, oseaniske og amerikanske sivilisasjoner!
Hvis du er i Paris i mer enn fem dager og er interessert i historien til disse kontinentene, bør du huske å besøke museet. Du vil elske det!
Seriøst, det er enormt, det har 300 000 gjenstander (de tidligste fra det andre årtusen f.Kr.!) fra hele verden. Quai Branly-museet er interessant designet – den grønne veggen skiller seg ut, umulig å ikke legge merke til når man spaserer langs bredden av Seinen. Ideen om broer som forbinder hvert kontinent er bare strålende. Og den romslige hagen rundt museet inviterer deg til å rusle rundt og se det ut fra innsiden. Det eneste jeg ikke liker er skumringsbelysningen overalt i museet.
Jeg likte museet så godt at jeg inkluderte det i innlegget mitt om uvanlige ting å besøke i Paris .
Ordinær pris er 9€, mer informasjon om åpningstider og rabatter finner du her .
Det er nok verdt å ta en audioguide . Men jeg gikk fullstendig glipp av den ved inngangen og følte meg for lat til å gå tilbake etterpå. Så jeg bare vandret rundt og stirret på de skumle maskene. Prisen for audioguiden er 5 euro , med mindre du er student under 26 år, da koster det 3 euro for deg.
Bare slik at du forstår hva du får se der, har jeg også lagt ved bildene mine:
Innlegget mitt om 6 steder i Paris med lengst kø (og hvordan du unngår dem) vil også interessere deg!
Likte du dette innlegget?
Støtt meg!
Del/«lik» det på ditt foretrukne sosiale nettverk!
Ikke nøl med å kontakte meg i kommentarfeltet nedenfor, jeg ELSKER å høre fra leserne mine!
Julia
Pin det på Pinterest!

Julia Saf 



